Atskleidžiame paslaptį – kokia didžiausia naujametinių tikslų klaida?

Galiu lažintis, kad jau esate apie tai girdėję iš vienų ar kitų lūpų. Atėjus naujiems metams dažnai sukyla motyvacija apversti savo gyvenimą aukštyn kojomis, prisijaukinti naujus, kasdienybės kokybę gerinančius įpročius, judėti geresnio savęs link. Visa tai – puiku! Tačiau kokią klaidą daro dauguma ir taip pasmerkia visus pokyčius po kurio laiko sugriūti? Atskleidžiame paslaptį – kokia didžiausia naujametinių tikslų klaida?

naujametiniai-tikslai

GOING ALL IN, arba nėrimas į kažką stačia/visa galva. Net menkiausi pokyčiai gali akivaizdžiai ką nors paveikti, net mažiausiems dalykams verta suteikti daug dėmesio, susitelkimo, kažką keičiant elgtis atsakingai, nieko neperspausti ir neskubinti.

Norėdami pakeisti ką nors savo gyvenime žmonės linkę lėkti it akis išdegę. Ir tai visai pateisinama. Suprantama, jog jausmas, kurį sukelia naujovės, pokyčiai, yra nuostabus, užvedantis, ekstaziškas, tačiau svarbu prisiminti, kad geriausiai pokyčiai prilimpa neriant į juos pamažu, dėmesingai. Jei save spausite, išsikelsite nerealistiškus tikslus, tai tik padidins tikimybę, kad šie išliks neilgai.

Svarbiausi pastebėjimai šia tema:

  1. Išsikelkite sau realistiškus tikslus, kurie bus jums įkandami.
    Pavyzdžiui, jei užsibrėžite tikslą bėgioti kiekvieną dieną, o anksčiau nepasižymėjote šio sporto mėgimu, tikėtina, kad pirmas kelias dienas jums pavyks jį įvykdyti, tačiau laikui bėgant išseksite. Geresnis pasirinkimas būtų nusistatyti tikslą bėgioti kelias dienas per savaitę. Don’t aim too high.
  2. Išlikite consistent, t.y. nuoseklūs.
    Skubėti neverta, tačiau tikslui priartėti prie realybės, naujam įpročiui prisijaukinti svarbu išlaikyti dėmesį, nuolat stengtis prisidėti prie to bent 1%. Taip užtikrinsite tikslo ar įpročio tvirtumą.
  3. Nespauskite savęs ir ilsėkitės, kai reikia,
    Išlikti pastoviam yra taip pat svarbu kaip ir klausyti savo kūno. Pvz.: jeigu išsikėlėte tikslą bėgioti kelias dienas per savaitę, tačiau vieną rytą, kai turėjote išlėkti prasibėgimui, jaučiatės silpnai, prislėgti laukiančios atsakomybės, išgirskit, ką sako jūsų kūnas ir šiek tiek sustokite. Normalu, kad staigūs pokyčiai gali iššaukti ryškią reakciją iš jūsų organizmo. Todėl svarbu tai išgirsti ir leisti sau pailsėti, jei jaučiatės ne taip. Svarbiausia sugrįžti prie savo tikslo taip greitai, kaip tik galite, ir nesinaudoti poilsiu kaip pasiteisinimu.

Trumpai tariant, norint sėkmingai pakeisti ką nors savame gyvenime (nebūtinai prasidėjus naujiems metams), itin svarbu bei reikšminga neskubėti, apgalvojant ir pamažu nerti į naujus dalykus, pratinti save prie naujovių. Tik taip galėsite efektyviai išnaudoti atsiradusias galimybes, įtvirtinti pokyčius, įpročius.

Pabaigai pasidalinsiu citata, labai tinkančia šiai temai:

naujametiniai-tiklai-isduodame-paslapti
‘Nekelk sau per aukšto tikslo, bet išsikelk tokį, kuris tau yra bent šiek tiek nerealus. Galbūt jį pasieksi ir tada galėsi išsikelti naują tikslą.

Teksto autorė Augustė Kursevičiūtė, @Knyga rankoje

Dar nepradėjai vykdyti 2022 tikslų? 🤐 Pasiekti tikslų tau gali padėti šie seik.lt produktai:

This entry was posted in Be kategorijos. Bookmark the permalink.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.